Subject: FW: Salmistu küla Segametsa, Külaserva ja Ilo kinnistute detailplaneering
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 26 Aug 2025 06:05:55 +0300

Palun reg

From: Liis Alver <[email-masked]>
Sent: Thursday, August 14, 2025 12:27 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: Salmistu küla Segametsa, Külaserva ja Ilo kinnistute
detailplaneering

Tere

Olete esitanud märkused Kuusalu vallas Salmistu küla Segametsa, Külaserva
ja Ilo kinnistute detailplaneeringule. Oleme ettepanekutega tutvunud ning
vastavalt nendele planeeringut täiendanud ja korrigeerinud.

Enne kui esitame DP uuesti ametlikult valla kaudu Transpordiametile
kooskõlastamiseks, palun Teil võimalusel vaadata üle planeeringusse sisse
viidud muudatused ning need sobivuse korral kinnitada.

DP materjalid on leitavad
<https://drive.google.com/drive/folders/18ZZy_STLAPoXkO0BGE2Ex0ZaKzigmpvi>
SIIT.

1.1.  Künnised eemaldatud ning seletuskiri täiendatud.

1.2.  Liiklusmärgid eemaldatud planeeringujoonistelt.

1.3.  Olemasoleva sõidutee ja kergliiklustee vaheline kaugus (ohutusriba)
on planeeritud vähemalt 5,5 m. Planeeritud ristmiku (Pos 22) juures on
nihutatud planeeritud kergliiklusteed riigiteest vähemalt 5 m kaugusele
(varasema lahendusega oli ristmiku läheduses ohutusriba vahemik ca 3,8 m).
Kas antud muudatus on sobilik?

Parkla krunt laiendatud  elamukrundi arvelt, et suurendada haljasriba
laiust suuremast parklast sademevee immutamiseks. Täpsustatud parklat
käsitlevat osa seletuskirjas.

1.4. Teisele poole riigiteed jäävad juurdepääsud kinnistutele. Lisatud
joonisele puuduvad kinnistute ligipääsud. Lähimad sõiduteede ristmikud
jäävad planeeritud Uuetoa tee ristmikust ca 250 m kaugusele idasse
(Rannakivi) ning ca 300 m kaugusele läände (Kalde tee) – jäävad
põhijooniselt välja. Palun täpsustada, kas antud täiendus on piisav või
milliseid ristmikke olete silmas pidanud?

1.5 Parklasse ligipääs on planeeritud nii kaugele kui võimalik ning
juurdepääsu nihutamise soovitusega ei ole võimalik arvestada. Parkla
eskiislahendus (sh juurdepääsud) on koostatud vastavalt liiklusanalüüsile.

2.1 Planeeritud veetrassi ühenduskoht nihutatud sõidutee alt välja
haljasribale.

2.2 Perspektiivne kanalisatsioonitorustik nihutatud sõidutee alt välja
haljasribale. Perspektiivseid ühenduskohti ega liitumispunkte ei ole
võimalik tähistada, kuna puudub olemasolev kanalisatsioonitorustik.
Salmistu küla ühendamine ühiskanalisatsioonivõrguga on ÜVK arengukavaga
ette nähtud – torustike asukohad antakse tulevikus ÜVK võrgu
projekteerimisel (sh DP alale planeeritud perspektiivne
kanalisatsioonitorustik). Käesoleva DPga ei ole võimalik anda täpsemaid
ÜVK võrgu lahendusi (sh võimalike torustiku asukohti riigiteel).

2.3. Planeeringulahendus arvestab Maa ja Vesi OÜ eksperthinnangu
tulemustega – kokkuvõte on toodud planeeringu seletuskirjas.
Eksperhinnangus on toodud välja, et Kuuru ojasse ei tohi sademevee
liigvool suureneda ning selle tagamiseks on antud vastavad tingimused.
Lisasin seletuskirja täpsustuse, mis puudutab riigitee aluse truubi
läbilaskevõimet (vt ptk 7.10.4) ning korrigeerisin tingimuste osa
konkreetsemaks.

Jään ootama tagasisidet esimesel võimalusel. Täiendavate küsimuste korral
palun võtke ühendust ning saame arutada.

Lugupidamisega

Liis Alver

Väliprojekt OÜ

53 412 212

[email-masked] <mailto:[email-masked]>